kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הריקוד מורה על ענין עבודת השי''ת, כי הוא בנוי על עליות וירידות, וככול שהזמן בין העליה לירידה הוא קצר יותר, אזי יש יותר שמחה. רב ברוך אשלג על ענין ריקוד. Šokis simbolizuoja dvasinį darbą Kūrėjui, nes šokis sudarytas iš pakilimų ir nusileidimų, ir kuo tarpas tarp pakilimo ir nusileidimo trumpesnis, tuo yra daugiau džiaugsmo. (Ravas Baruchas Ašlagas apie šokį).

זוהר לך לך ומלכי צדק 

Zohar „Ir Teisingumo Karalius“

rabi Šimonas bar Jochajus רבי שמעון בר יוחאי

 
 
 

Uždaryti užduotį



(Ištraukos)


Atsistojo abu (r. Elazaras ir vienas judėjas) ir nuėjo pas rabi Šimoną,
kur tas judėjas sėdėjo ir mokėsi Toros visą dieną.
Vieną dieną mokėsi apie priedermę (netilat jadajim – ritualinis rankų apiplovimas).
Pasakė rabi Šimonas tas,
kas neapiplauna rankų tinkamai, nežiūrint į tai,
kad yra baudžiamas „viršuje“,
taip pat yra baudžiamas ir „apačioje“, mūsų pasaulyje.


Ir kokia gi bausmė „apačioje“?
Įveda save į skurdą.
Kokia bausmė, toks ir atlygis „viršuje“ ir „apačioje“.
O tas, kas apiplauna rankas tinkamai,
sąlygoja sau palaiminimą „iš viršaus“,
nes „aukštutiniai palaiminimai“ nusileidžia ant jo rankų tinkamai.
Ir dar „apačioje“ jis yra palaiminamas turtingumu.


Paskui rabi Šimonas pažiūrėjo,
kaip šis judėjas atlieka נטילת ידיים (netilat jadajim – rankų apiplovimą),
ir matė, kad šis judėjas pila ant rankų didelį kiekį vandens.
Pasakė rabi Šimonas:
„Rankos pilnos palaiminimų“.


Taip ir atsitiko, nuo tos dienos ir toliau tas judėjas praturtėjo pasakiškai – rado lobį.
Tačiau jis ir toliau mokėsi Toros,
bei duodavo aprūpinimą vargšams.
Tada šis judėjas džiaugdavosi kartu su jais,
ir visų veidai „švietė“.
Pasakė jam rabi Šimonas:
„Ir tu džiaugsiesi Kūrėjo šventumu“.