kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ת"ר ארבעה נכנסו בפרדס ואלו הן: בן עזאי ובן זומא, אחר, ורבי עקיבא. אמר להם ר"ע: כשאתם מגיעין אצל אבני שיש טהור אל תאמרו מים מים. חגיגה יד' – ב Mokė išminčiai: Keturi įėjo į "Pardes" (Rojaus Sodą), ir tai: Ben Zoma, Ben Azai, Acher ir rabi Akiva. Pasakė rabi Akiva: Kai Jūs pasieksite "Tyro marmuro vandenis", nesakykite : Vanduo, vanduo. (Talmudas, Chagiga 14 - 2)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

    


                                   

93.

Pasakė išminčiai:
„Pasakė rabi Icchakas, jei pasakys tau žmogus:
Stengiausi ir neradau – netikėk;
Nesistengiau ir radau – netikėk;
Stengiausi ir radau – tikėk.“ (Talmudas, Megila).


Iš tikro čia kalbama apie Toros žodžius,
kad galiausiai viskas priklauso nuo pagalbos iš Dangaus.
Tačiau iškyla klausimas, nes parašyta:
„Stengiausi ir radau, tikėk“.
Matome, kad pasakymas neigia pats save,
nes „pastangos“ liečia įsigijimą,
o „radimas“ ateina be jokių pastangų ir triūso,
net negalvojant apie tai,
todėl reikėjo pasakyti:
„Stengiausi ir įsigijau“?


Tačiau iš tikro „radinys“ apie kurį čia kalbama, liečia pasakymą:
„Ieškantys Manęs nuo ankstaus ryto, suras Mane“.
Tai reiškia, kad čia yra kalbama apie „Kūrėjo veido“ radimą,
kaip parašyta knygoje Zohar,
kad „Kūrėjo veidą“ galima rasti tik Toroj.
Todėl pastangų Toroje dėka galima nusipelnyti „Kūrėjo veido“ atvėrimo,
ir išminčiai „pabrėžė“ sakydami:
„Stengiausi ir radau, tikėk“.
Iš tikro „pastangos“ yra Toroje,
o „radimas“ – „Kūrėjo veido“ atvėrime.


Ir specialiai nepasakė:
„Stengiausi ir nusipelniau – tikėk“,
arba „Stengiausi ir įsigijau“,
nes tada būtų galima suklysti ir pagalvoti,
kad nusipelnymas ar įsigijimas liečia tik pačią Torą.
Todėl išminčiai pabrėžė, sakydami „radau“,
kad parodyti apie pridėtinį aspektą prie Toros įsigijimo.
Ir tai reiškia – „Kūrėjo veido“ radimą,
t.y. Kūrėjo valdymo suvokimą.