kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • להיות תכלית הבריאה הוא נפלא עד לאין ערך, כי ניצוץ קטן ודל, כמו נפשו של אדם אפשר לו לעלות בהשגתו אל על יותר ממלאכי השרת. בעה''ס, שפחה כי תירש גבירתה Iš tikro kūrimo tikslas yra labai išaukštintas ir nuostabus dalykas, nes kad labai mažą žmogaus sielos kibirkštį galima pakelti į tokias dvasines „aukštybes“, kurios yra aukščiau už „Tarnystės Angelus“. (Baal Sulamas, „Kai tarnaitė paveldi ponią“ )

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

    


                                   

93.

Pasakė išminčiai:
„Pasakė rabi Icchakas, jei pasakys tau žmogus:
Stengiausi ir neradau – netikėk;
Nesistengiau ir radau – netikėk;
Stengiausi ir radau – tikėk.“ (Talmudas, Megila).


Iš tikro čia kalbama apie Toros žodžius,
kad galiausiai viskas priklauso nuo pagalbos iš Dangaus.
Tačiau iškyla klausimas, nes parašyta:
„Stengiausi ir radau, tikėk“.
Matome, kad pasakymas neigia pats save,
nes „pastangos“ liečia įsigijimą,
o „radimas“ ateina be jokių pastangų ir triūso,
net negalvojant apie tai,
todėl reikėjo pasakyti:
„Stengiausi ir įsigijau“?


Tačiau iš tikro „radinys“ apie kurį čia kalbama, liečia pasakymą:
„Ieškantys Manęs nuo ankstaus ryto, suras Mane“.
Tai reiškia, kad čia yra kalbama apie „Kūrėjo veido“ radimą,
kaip parašyta knygoje Zohar,
kad „Kūrėjo veidą“ galima rasti tik Toroj.
Todėl pastangų Toroje dėka galima nusipelnyti „Kūrėjo veido“ atvėrimo,
ir išminčiai „pabrėžė“ sakydami:
„Stengiausi ir radau, tikėk“.
Iš tikro „pastangos“ yra Toroje,
o „radimas“ – „Kūrėjo veido“ atvėrime.


Ir specialiai nepasakė:
„Stengiausi ir nusipelniau – tikėk“,
arba „Stengiausi ir įsigijau“,
nes tada būtų galima suklysti ir pagalvoti,
kad nusipelnymas ar įsigijimas liečia tik pačią Torą.
Todėl išminčiai pabrėžė, sakydami „radau“,
kad parodyti apie pridėtinį aspektą prie Toros įsigijimo.
Ir tai reiškia – „Kūrėjo veido“ radimą,
t.y. Kūrėjo valdymo suvokimą.