Kadangi artinasi mūsų džiaugsmo šventė (Sukot) pakalbėsiu apie ją, su Kūrėjo pagalba.
Parašyta: „Būsi tik džiaugsme“ (Dvarim 16 – 15),
teisingiau skambėtų „Būsi džiaugsme“,
tačiau čia slypi dalykas, apie kurį kalbėjau jau ne kartą.
Iš tikro visas sunkumas Kūrėjo darbe, kurį jaučia žmogus,
einantis tuo keliu, tai „dvi priešingybės vienoje vietoje“.
Tai yra todėl, kad Kūrėjo vienybė yra nedaloma ir paprasta,
tačiau ji turi apsirengti žmoguje,
kuris sudarytas iš sielos ir kūno, ir tai dvi priešingybės.
Todėl kiekvienas dvasinis dalykas, kurį žmogus pasiekia ir suvokia,
iškart pasidaro žmogui dviejų priešingų formų:
viena „forma“ iš kūno pusės ir viena „forma“ iš sielos pusės.
Ir neįmanoma savo prigimtimi išaiškinti bei atskirti „sielą“ ir „kūną“,
nes žmoguje Kūrėjas sujungė šias dvi sąvokas į vieną „nešėją“.
Todėl tai yra sunkus dvasinis pasiekimas ir suvokimas, kaip dvi priešingybės,
kurios negali būti viename nešėjuje.
Tai panašu į Icchako paaukojimą – iš vienos pusės pasakė Kūrėjas Abrahamui:
„Nes iš Icchako bus tavo palikuonys“ (Berešit 21 – 12).
Tačiau paskui Kūrėjas sako Abrahamui:
„Paaukok (Icchaką)“ (Berešit 22 – 2).
Ir iš tikro iš Kūrėjo pusės čia nėra jokio prieštaravimo, nes parašyta:
„Aš savo vardo Havaja nepakeičiau“ (Malachi 3).
Tačiau iš žmogaus pusės čia jau gaunasi du prieštaravimai.
Todėl parašyta:
„Būsi tik džiaugsme“,
nes žodis „tik“ apriboja,
o šventės džiaugsmas turi būti beribis ir tobulas.
Ir abi šios sąvokos, t.y. apribojimas – trūkumas ir pilnumas – tobulumas,
turi apsijungti šventės džiaugsme...
Pasakė Kūrėjas savo tarnams:
„Išeik iš pastovaus būsto ir gyvenk laikiname“ (Talmud, Suka 2).
Tai reiškia vien tik Kūrėjo „šešėlyje“.
Tai paslaptis, kad Sukos priedermė yra lengva priedermė,
kai žmogus turi sėdėti „šešėlyje“, padarytame iš „svirno“ ir „spaudyklos“ atliekų.
Iš tikro būtent tai ir yra „Kūrėjo šešėlis“, nors vienas faktas neigia kitą.
Juk „materialiomis“ akimis mes matome ir rankomis apčiuopiame,
kad šešėlis krenta nuo Sukos, padarytos iš atliekų.
Tačiau iš tikro tai pats Kūrėjas su visa savo garbe ir didybe.
Ir šis prieštaravimas žmoguje būtinai pasireiškia priešingomis formomis...