kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




102.

Todėl parašyta, kad kiekvienam, besimokančiam Torą „lo lišma“,
pasidaro jam Tora „mirties lašu“.
Tai reiškia, kad žmogus „neišėjo“ iš „Kūrėjo Veido“ paslėpimo į „Veido atvėrimo“ aspektą,
nes nesukaupė visų jėgų, kad to nusipelnyti.
Ir dar, Toros mokymo didinimas tik dar labiau didina žmogui „Kūrėjo veido paslėpimą“,
taip kad jis krenta į „dvigubą paslėpimą“.
Iš tikro tai tikras „mirties aspektas“,
nes žmogus visiškai atitrūksta nuo „šaknies“.
Todėl ir pasidaro Tora žmogui „mirties lašu“.



103.

Dabar išaiškėja du Toros pavadinimai:
„Atvira Tora“ ir „Slapta Tora“.
Ir reikia suprasti, kam žmogui reikalinga „slapta Tora“,
t.y. kodėl nėra visa Tora atvira?
Tačiau čia yra labai gili mintis, nes „slapta Tora“ reiškia,
kad Kūrėjas „slepiasi Toroje“.
Todėl dėl šios priežasties Ji ir vadinasi „slapta Tora“,
o „atvira Tora“ vadinasi todėl, kad Kūrėjas atsiveria Toros dėka.


Ir kaip sako kabalistai, kaip yra parašyta Vilniaus Gaono sidūre,
kad Toros suvokimas prasideda nuo „sod“ (paslapties) ir baigiasi „pšat“ (paprastu supratimu).
Tai reiškia, kad dėka būtino pastangų kiekio,
kuriuo žmogus pradžioje stengiasi „slaptoje Toroje“,
jis nusipelno „atviros Toros“, ir tai yra „pšat“.
Todėl žmogus pradeda nuo paslapties, kuri vadinasi „sod“,
ir kai nusipelno, jis užbaigia Toros mokymą paprastu supratimu, t.y. – „pšat“.