kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אין בני ישראל נגאלים, אלא אחר שיתגלה חכמת הנסתר בשיעור גדול, כמ''ש בזוהר: "בהאי חיבורא נפקין בני ישראל מגלותא". בעה''ס, שופר של משיח Parašyta, kad Izraelio sūnūs bus išvaduoti iš „galuto“ – „dvasinės tremties“ tik tada, kai „slapta išmintis“ (kabala) paplis labai plačiai. Kaip sako knyga Zohar: „Šio kūrinio (knygos Zohar) dėka išeis Izraelio sūnūs iš galuto“. (Baal Sulamas „Mašiacho Šofaras“)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




102.

Todėl parašyta, kad kiekvienam, besimokančiam Torą „lo lišma“,
pasidaro jam Tora „mirties lašu“.
Tai reiškia, kad žmogus „neišėjo“ iš „Kūrėjo Veido“ paslėpimo į „Veido atvėrimo“ aspektą,
nes nesukaupė visų jėgų, kad to nusipelnyti.
Ir dar, Toros mokymo didinimas tik dar labiau didina žmogui „Kūrėjo veido paslėpimą“,
taip kad jis krenta į „dvigubą paslėpimą“.
Iš tikro tai tikras „mirties aspektas“,
nes žmogus visiškai atitrūksta nuo „šaknies“.
Todėl ir pasidaro Tora žmogui „mirties lašu“.



103.

Dabar išaiškėja du Toros pavadinimai:
„Atvira Tora“ ir „Slapta Tora“.
Ir reikia suprasti, kam žmogui reikalinga „slapta Tora“,
t.y. kodėl nėra visa Tora atvira?
Tačiau čia yra labai gili mintis, nes „slapta Tora“ reiškia,
kad Kūrėjas „slepiasi Toroje“.
Todėl dėl šios priežasties Ji ir vadinasi „slapta Tora“,
o „atvira Tora“ vadinasi todėl, kad Kūrėjas atsiveria Toros dėka.


Ir kaip sako kabalistai, kaip yra parašyta Vilniaus Gaono sidūre,
kad Toros suvokimas prasideda nuo „sod“ (paslapties) ir baigiasi „pšat“ (paprastu supratimu).
Tai reiškia, kad dėka būtino pastangų kiekio,
kuriuo žmogus pradžioje stengiasi „slaptoje Toroje“,
jis nusipelno „atviros Toros“, ir tai yra „pšat“.
Todėl žmogus pradeda nuo paslapties, kuri vadinasi „sod“,
ir kai nusipelno, jis užbaigia Toros mokymą paprastu supratimu, t.y. – „pšat“.