kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ויסב חזקיהו פניו אל הקיר ויתפלל אל ה'. ישעיה לח' – ב'. זהר, הקדמה לספר הזהר, אורייתא וצלותא „Ir atsuko Chizkijahu veidą į sieną ir meldėsi Kūrėjui“ ( Ješajahu 38 – 2). (Zohar, Tora ir malda)

הקדמה לתלמוד עשר הספירות קמב ,קמג  

Įvadas į „Mokymą apie dešimt sfirot“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

       


                                          

                                                           142.


Dabar galima šiet kiek paaiškinti kabalos išminties esmę, t.y. pateikti patikimą apibrėžimą, kad žmogus nenuklystų į išsigalvotas fantazijas.
Ir čia reikia žinoti, kad šventa Tora dalinasi į keturis aspektus, apimančius visą realybę.
Tai reiškia, kad mūsų pasaulyje bendrai galima išskirti tris aspektus, pasaulyje, ir jie vadinami:

„Olam“ (pasaulis),
„Šana“ (metai),
„Nefeš“ (siela).
Ir ketvirtas aspektas,

tai šių trijų realybės dalių egzistavimo keliai ,

t.y. šių aspektų aprūpinimas, valdymas ir visi jų įvykiai.



                                                                   143.


Paaiškinimas.
Realybės „išorinė” pusė,
kaip dangus, dangaus skliautas, žemė, jūros ir pan.,
aprašyti šventoje Toroje,
viskas tai vadinama pavadinimu „Olam” (pasaulis).


Realybės „vidinė” pusė,
t.y. žmogus, gyvulys, gyvūnas ir paukštis pagal savo rūšį ir pan.,
pateikti Toroje, atitinkamose išorinėse vietose,
vadinami „Nefeš” (siela).


Pasaulio kartų kaita, pagal priežastį ir pasekmę,
kaip kartų lyderių kaita nuo Pirmo Adamo iki Jehošua ir Kalevo, įėjusių į Izraelį,
pateiktų Toroje.
Kur „tėvas” skaitosi, kaip „priežastis”, o „sūnus” – jo pasekmė.
Taigi realybės dalių vystymasis, pagal „priežastį” ir „pasekmę”,
vadinami pavadinimu „Šana” (metai).


Ir visi realybės egzistavimo keliai,
kaip „išorinės” taip ir „vidinės” realybės pusių,
t.y. visas valdymas ir visi jų įvykiai,
vadinami pavadinimu „Kijum amecijut” (realybės egzistavimas).