kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • הא לחמא עניא די אכלו אבהתנא בארעא דמצרים. כל דכפין ייתי ויכול, כל דצריך ייתי ויפסח. השתא הכא, לשנה הבאה בארעא דישראל. השתא עבדי, לשנה הבאה בני חורין. הגדה של פסח Štai vargo duona, kurią valgė mano tėvai Egipto žemėje. Kiekvienas norintis gali ateiti ir valgyti, kiekvienas norintis atlikti Pesachą (Peršokimą), gali ateiti ir atlikti. Šiandien – čia, rytoj – Izraelio žemėje. Šiandien – vergai, rytoj – laisvi. (Pesacho Hagada)
  • !חג פסח כשר ושמח Linksmo ir košerinio Pesacho!

פתיחה לחכמת הקבלה יז  

Įvadas į kabalos išmintį

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                     17.


                         Penki aspektai „ekrane” („masache”)


Taigi paaiškinome tris pirmuosius kabalos išminties pagrindus:


1. „ Šviesos” („or”) ir „indo“ („kli“) aspektas.
Kur „or“ tiesiogiai išeina iš Kūrėjo „Esmės“ („Acmuto“).
Ir „kli“ – tai „noras gauti“, būtinai įjungtas į „šviesą“ („or“).
Tai reiškia, kad šiuo noro dydžiu kūrinys bendrai išėjo iš Kūrėjo ir tapo „kūriniu“.
Taigi šis „noras gauti“, tai – „malchut“ („karalystė“), išskiriama aukštutinėje šviesoje.
Todėl „malchut“ yra vadinama „Šmo“ („Jo vardas“), paslaptimi:
„Jis ir Jo vardas yra viena“.
Ir žodis „Šmo“ turi tokia pačią gematriją (skaitinę vertę), kaip ir žodis – „racon“ (noras).


2. Dešimties sfirot ir keturių pasaulių: Acilut, Brija, Jecira ir Asija paaiškinimas.
Ir tai keturios, viena žemiau kitos, pakopos.
Tai reiškia, kad „noras gauti” turi jų dėka išsivystyti iki
nustatyto indo.


3. „Cimcumo” (apribojimo) ir „masacho” (ekrano) aspektai.
Šie aspektai pasidarė ant „gavimo indų”, t.y. ant „bchinos dalet” (ketvirto aspekto).
Tai reiškia, kad vietoj „bchinos dalet” pasidarė nauji „gavimo indai” vadinam – „grižtama
šviesa” (or chozer).


Ir gerai įsidėmėk bei suprask šiuos tris pagrindus, nes be jų negalima suprasti kabalos išmintyje, nei vieno žodžio.