kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אולם עדיין נשאר לנו מקום לשאלה, אם כל תכלית התורה וכל הבריאה, אינה אלא להרים את האנושות השפלה, עד שיהיו ראויים לאותו רוממות הנפלאה – "ולדבקה בו יתברך ויתעלה". היה לו לברא אותנו ברוממות זו, ולא להטריח אותנו ביגיעת הבריאה, התורה והמצוות? בעה''ס, אהבת ה' ואהבת הבריות Tačiau dar lieka klausimas, jei visos Toros ir visos kūrinijos tikslas – „pakelti“ žmoniją į šias nuostabias „susiliejimo su Kūrėju“ aukštumas, kodėl nebuvo galima iškart žmonijos sukurti tokiame lygyje? Ir kodėl dar reikėjo kūriniją apsunkinti didelėmis pastangomis Toroje ir priedermėse? (Baal Sulamas „Meilė Kūrėjui ir meilė žmonėms“)

פתיחה לחכמת הקבלה כא  

Įvadas į kabalos išmintį

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

         


                                                   

                                                        21.


Ir jau žinome, kad „masacho” (ekrano) „materija” bendrai yra apibūdinama sąvoka „kašijut” (nepraeinamumas).
Tai panašu į labai kietą daiktą, kuris neleidžia niekam įsiskverbti į jo vidų.
Tai reiškia, kad „masachas” neleidžia nei trupučiui „aukštutinės” šviesos įeiti į malchut, t.y. į „bchinos dalet” (ketvirto aspekto) vidų.


Todėl skaitosi, kad „masachas” sustabdo visą, tinkamą „apsivilkti” malchut inde šviesą, ir grąžina ją atgal.
Taip pat jau sakėme, kad visi penki „bchinos dalet” avijuto (storumo, grubumo) aspektai įsijungia į „masachą”, pagal jo „kašijuto” dydį.


Todėl „masache” galima išskirti penkias „zivug de aka” (smūginio susijungimo) rūšis, pagal penkis „masacho avijuto” dydžius.
Tai reiškia, kad pilnas visų penkių „avijuto” aspektų „zivugas de aka” pakelia „or chozer” (grįžtamą šviesą), ir „aprengia” visas dešimt sfirot, t.y. iki keter pakopos.


Tačiau, jei „masache” trūksta„ bchinos dalet” avijuto, tada „zivugas de aka” pakelia „or chozer”, ir aprengia tik iki pakopos chochma, nes ten trūksta keter pakopos.


Ir jei „masache” yra tik „bchinos bet” avijutas, tada „or chozer” yra dar mažesnis ir aprengia dešimt sfirot tik iki binos pakopos, ir ten trūksta keter ir chochma pakopų.


Ir taip toliau, jei „masache” yra tik „bchinos alef” avijutas, tada jo „or chozer” yra visiškai mažas, ir jis yra „aprengia” dešimt sfirot tik iki tiferet pakopos, ir ten trūksta pakopų k – ch – b.


Ir galiausiai, jei „masachui” trūksta taip pat ir „bchonos alef” avijuto, t.y. jame liko tik „šoreš” šaknies) „masacho” avijutas, tada jo „smūgis” (aka) yra labai silpnas, ir „or chozer” pakanka aprengti tik malchut pakopą, t.y. ten jau trūksta devynių pirmųjų sfirot k – ch – b – t.