kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • וזהו סוד ענין קבלה מעסית, ולכן אסור להשתמש בה, כי בהחרח יתדבק גם ברע המתדבק בטוב. רח''ו שערי קדושה Yra griežtas draudimas užsiiminėti praktine kabala, nes būtinai prie gėrio „prilips“ ir „blogis“, susimaišęs su „gėriu“. (rabi Chaimas Vitalis „Šventumo vartai“)

הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות יג  

Įvadas į knygą „Veidas šviečia ir paaiškina“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

       


                                                

                                                              13.


Dabar galima suprasti „indų sudužimo“ būtinumą, kaip yra aprašyta Zohare ir Ari raštuose.
Žinoma, kad kiekvienose dešimt sfirot yra dvi rūšys šviesų: „tiesioginė“ ir „grįžtanti“.
Pirma rūšis – tai Ein Sof Palaiminto šviesa, nusileidžianti iš „viršaus į apačią“, ir vadinama „tiesiogine šviesa“.
Antra rūšis – tai malchut „indo“ šviesa, kylanti „iš apačios į viršų“ ir vadinama „grįžtančia šviesa“.
Ir abi šios šviesos susijungia į vieną.


Taip pat sakėme, kad po „cimcumo“ (apribojimo) ir žemiau šviesa jau nebeįeina į „indą“, ir jis lieka „tuščias“.
Tai reiškia, kad aukštutinė šviesa jau neįeina į paskutinį „indo“ aspektą iki „Galutinio ištaisymo“.
Ir čia kalba eina apie Ein Sofo Palaiminto šviesą, vadinamą: „tiesiogine šviesa“.
Tačiau antra šviesa, vadinama „grįžtanti šviesa“, gali įeiti į paskutinį „indo“ aspektą, nes šiai šviesai nebuvo „cimcumo“ (apribojimo).


Taip pat paaiškinome, kad „sitra achra“ (kita, netyra pusė) ir „klipot“ yra būtini „cimcumui“.
Tam, kad būtų „įdiegti“ žmoguje dideli gavimo (egoistiniai) indai, žmogui esant „mažoje“ būsenoje.
Tai reiškia, kad tada žmogus „valgo“ nuo „sitros achros“ stalo, taigi „sitrai achrai“ taip pat reikia šviesos (šefa – gausybės).
Tačiau iš kur gi „sitrai achrai“ paimti šviesą, kai ji yra pastatyta iš paskutinio „indų“ aspekto, kuris yra visiškai tuščias?
Juk nuo „cimcumo“ ir žemiau aukštutinė šviesa yra visiškai atskirta nuo paskutinio malchut aspekto.


Ir todėl yra paruoštas „indų sudužimas“.
Tai reiškia, kad sudužus Nekudim pasauliui, dalis „grįžtančios šviesos“ atsiskyrė nuo švento Acilut pasaulio, ir nukrito į „tuštumą“.
Taip pat yra žinoma, kad „grįžtanti šviesa“ gali „pasirodyti“ netgi „tuštumoje“.
Todėl šioje „grįžtančios šviesos“ dalyje, kuri išėjo iš Acilut pasaulio į „išorę“, yra 32 ypatingi aspektai, iš kiekvienos Nekudim pasaulio sfirot.
Ir 10 kartų (nes yra 10 sfirot) po 32 yra 320.


Iš tikro šie nukritę 320 aspektai yra paruošti mūsų realybės egzistavimui, t.y. apatiniams – žmonėms, esantiems dviejose sistemose.
Kaip parašyta: „tai prieš tai sukūrė Kūrėjas“, t.y.
šventumo A – B – J – A pasauliuose priešais A – B – J – A „sitra achra“ pasaulius.
Ir paaiškino išminčiai: „tauta nuo tautos sustiprės“, kai pakyla vienas, nusileidžia kitas, t.y. „Cur (vakarų civilizacija) būna pastatyta tik iš Jeruzalės (šventumo) griuvėsių“.
Todėl jei visi šie 320 aspektai atsiras „sitra achroje“, tada visiškai apatinių atžvilgiu „sugrius“ šventumo „pastatas“ (chas ve šalom, neduok dieve).
Taip pat visi šie 320 aspektai gali susijungti su šventumu, ir tada „sitros achros“sistema visiškai dings nuo žemės.
Tačiau šie aspektai gali, daugiau ar mažiau, pasidalinti tarp dviejų sistemų, pagal žmonių veiksmus, t.y. taip šie aspektai „pereina“ iš vienos sistemos į kitą iki „Galutinio ištaisymo“.


Iš tikro po „indų sudūžimo“ ir 320 švytėjimo kibirkščių „nusileidimo“ iš Acilut pasaulio į „išorę“, buvo išnalizuotos ir pakilo į viršų 288 kibirkštys.
Tai kas nukrito iš pirmųjų Nekudim pasaulio devynių sfirot, o devyni kartai po 32 yra 288.
Ir šios kibirkštys sugrįžo ir susijungė su „šventumo“ sistema, o „sitrai achrai“ liko tik 32 kibirkštys: tai kas nukrito iš Nekudim pasaulio sfiros malchut, tai buvo būtinas kiekis „sitros achros“ pastato statybos pradžiai.


Tačiau to nepakako viso „pastato“ užbaigimui, t.y. visas pastatas buvo užbaigtas po Pirmo Adamo (Pirmo žmogaus) nuodėmės su „Pažinimo medžiu“.
Iš tikro išaiškėja, kad dvi, viena prieš kitą esančios, šventumo ir „sitros achros“ sistemos, aprūpina ir išlaiko visą realybę.
Ir šiam tikslui būtinas šviesos kiekis sudaro 320 kibirkščių.
Tai reiškia, kad visas šis (kibirkščių) kiekis atsirado „indų sudūžimo“ dėka, ir jis „pereina“ iš vienos sistemos į kitą, ir nuo to priklauso visi mūsų realybėje ir istorijoje, vykstantys procesai.


Ir žinok, kad šventumo sistema privalo „susigrąžinti“ visas 288 kibirkštis, kad užbaigtų savo pirmų devynių sfirot „statybą“.
Ir tada apatinis (mūsų) pasaulis galės normaliai egzistuoti ir bus pakankamai aprūpintas.
Kaip buvo prieš Pirmo Adamo nuodėmę, kada visa realybė buvo valdoma „šventumo sistemos“, nes pilnai turėjo visas 288 kibirkštis.