kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • ככל שאדם מבין שלשם שמים הוא דבר חשוב, האמת - שהקיום שלא לשם שמים הוא חשוב הרבה יותר. רב ברוך אשלג ע''ש בעל הסולם. Kiek žmogus supranta, kad Toros vykdymas „Dangaus vardu“ yra labai svarbus dalykas, iš tikro Toros vykdymas (pradžioje) ne „Dangaus vardu“ yra žymiai svarbesnis dalykas. (Ravas Baruchas Ašlagas Baal Sulamo vardu).

הקדמת פי חכם ג  

Įvadas į „Pi chacham“

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį

 


                                                      

                                                    3.


Parašyta išminčių midrašuose ir daugelyje „Zohar“, bei „Tikunim“ vietų, kad visi aukštutiniai pasauliai su visa jų kokybe ir kiekybe iš pat pradžių yra paruošti tik Izraelio sūnų tobulumui.
Tai reiškia, kad Izraelio (einančio tiesiai į Kūrėją) siela yra „Kūrėjo dalis iš viršaus“, ir „veiksmo pabaiga pradinėje mintyje“.
Taigi Kūrėjo „paprastas“ noras yra „padaryti malonumą sieloms“, kaip užmokestį už jų triūsą.
Ir dėl šios priežasties „nusidriekė“ prieš Kūrėjo akis visa realybė, „priežasties ir pasekmės“ keliu.
Taigi realybė „nusileidžia“ pakopoms per pasaulius:
Adam Kadmon, Acilut, Brija, Jecira, Asija,
ir galiausiai išveda du aspektus: sielą ir kūną, „apsirengusius“ vieną kitame.


Tai reiškia, kad siela iš „paslėptų“ aukštybių nusileidžia ir „aprengia“ materialų kūną, t.y. realybės „Esmė“ (Mahut) nusileidžia iki žemiausio aspekto – materialaus kūno, turinčio sielą.
Taip, „priežasties ir pasekmės“ keliu išsivystė „realybės egzistavimas“ (Mahut kijum amecijut).
Ir tai šviesos poveikio bei nusileidimo pakopos, kuriomis aukščiausia šviesa galiausiai turi nusileisti ir ateiti į sielą, „apsirengusią“ mūsų pasaulio kūnu.
Kaip parašyta:
„Ir prisipildys visa žemė Kūrėjo pažinimo“ (Ješaja 11).
Ir dar: „ir jau nemokys žmogus savo draugo pažinti Kūrėją, nes visi pažins Mane (Kūrėją) nuo mažo iki didelio“(Jeremija 31).


Parašyta išminčių knygose ir šventame Zohare, kad:
„Visa Tora yra Kūrėjo vardai“.
Tai reiškia, kad visi „pasakojimai“, įstatymai ir nuostatos, esantys Toroje, visa tai yra „Kūrėjo vardai“.
Ir pagal taisyklę:
„Visko, ko nesuvokei (nepasiekei), negalima apibrėžti ar pavadinti vardu“, suprask gerai, kad
„Kūrėjo vardų“ paslaptis – tai Kūrėjo suvokimo, pasiekimo paslaptis“.
Ir tai – suvokimas, išeinantis iš Kūrėjo, jo tarnams pranašams ir teisuoliams, kiekvienam pagal jo nuopelnus.
Kaip parašyta:
„Ir būsiu aš (Moše) ir Tavo tauta šlovingiausia iš visų pasaulio tautų“ (Šemot 33 – 16).


Taigi šis „šlovingumas“ ateina pas mus dėka Toros gavimo ir priedermių vykdymo.
Pradžioje vien tik „atviro“ (paprasto, praktinio) vykdymo dėka ateina pas žmogų „sgula“ (dovana, nuopelnas), t.y. žmogus „išsityrina“ savo „kūną“ (kūniškus norus) ir iškelia sielos norus.
Tai reiškia, kad žmogus iškelia sielos reikšmę į tokį lygį, kad gali suvokti (pasiekti) visą Torą ir priedermes aspektu: „Kūrėjo vardai“.
Ir tai yra visas užmokestis, skirtas sieloms: „Ateityje, kuri ateis“ (le atid lavo).
Tačiau, net ir mūsų pasaulyje, kaip parašyta Gmaroje (Talmude):
„Savo pasaulį pamatysi (dabar) savo gyvenime“.
Ir suprask.