kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • „Pasakė Kūrėjas Abramui išeik ( לך לך „Lech Lecha“) iš savo žemės, iš savo gimtinės, iš savo tėvo namų į žemę, kurią tau parodysiu“ (Berešit 12 – 1).
  • !שבת שלום
  • Šabat Šalom!

מתן תורה ט, י  

Toros dovanojimas

Jehuda Ašlagas (Baal Sulamas)

 
 
 

Uždaryti užduotį




                                                                   9.


Tačiau mums reikia įsižiūrėti į šio gamtos dėsnio prigimtį, t.y. iš kur atsirado trūkumas,
gėda ir nepatogumas, kuriuos mes jaučiame labdaros gavimo metu?
Iš tikro šis dalykas išeina iš dėsnio, žinomo gamtos mokslininkams:
„Kiekvienos „šakos“ prigimtis yra artima „šakniai“.
Tai reiškia, kad visi dalykai, esantys „šaknyje“, yra mylimi ir norimi „šakos“, t.y. „šaka“ trokšta ir mėgsta tuos dalykus, bei mato juose didelę naudą sau.
Tačiau visi dakykai, nesantys „šaknyje“, yra „šakos“ nemėgstami, t.y. „šaka“ nekęs šių dalykų, tolinsis nuo jų ir matys juose didelę žalą sau.
Todėl šis dėsnis galioja tarp kiekvienos „šaknies“ bei „šakos“ ir yra nepajudinamas.


Ir dabar mes galime suprasti bendrą, mūsų pasaulyje egzistuojančių malonumų ir kentėjimų, šaltinį.
Iš tikro visos sukurtos kūrinijos „Šaknis“ yra Kūrėjas, todėl visi dalykai, esantys Jame, ir išeinantys iš Jo pas mus tiesiogiai, bus mūsų jaučiami, kaip malonūs, t.y. šių dalykų prigimtis yra artima mūsų „Šakniai“.
Ir taip pat, visų dalykų, kurių nėra mūsų „Šaknyje“, ir jie tiesiogiai neišeina iš Kūrėjo,
t.y. išplaukia iš pačios kūrinijos, bus priešingi mūsų prigimčiai, ir mums sunku juos pakęsti.
Tai reiškia, kad mes mėgstame „poilsį“ ir nekenčiame „judėjimo“, t.y. mes „judame“ tik tam,
kad pasiektume „poilsį“.
Tai yra todėl, kad mūsų „Šaknis“ visai neturi „judesio“, tai yra absoliučioje „ramybėje“,
t.y. „judėjimas“ visiškai negalioja Kūrėjuje, chas ve šalom (neduok dieve).
Todėl, tai taip pat priešinga mūsų prigimčiai ir mūsų nekenčiama.
Lygiai taip pat mes mėgstame: išmintį, stiprybę ir turtą ir t.t., todėl kad visos šios savybės yra Kūrėjuje, mūsų „Šaknyje“.
Iš kitos pusės mes nekenčiame: kvailumo, silpnumo, skurdo, todėl kad jų visai nėra mūsų „Šaknyje“.
Todėl šios savybės ir mums tampa nekenčiamos, bei atneša skausmą, kurį sunku iškęsti.


                                                                 10.


Iš tikro, kai mes gauname ką nors iš kitų, kaip „labdarą“, visa tai sąlygoja mums gėdą ir nepatogumą,.
Tai reiškia, kad mūsų „Šaknyje“ visai nėra „gavimo“ aspekto, nes iš ko gi Jis gali gauti?
Ir todėl, kad šio dalyko visai nėra mūsų „Šaknyje“, jis taip pat ir mums yra nekenčiamas bei niekingas.
Iš kitos pusės, mes jaučiame didelį malonumą, kai mes ką nors sąlygojame ar ką nors duodame savo artimui, nes šis dalykas yra mūsų „Šaknyje“, kuri sąlygoja ir duoda visiems.