kryptis – Baal Sulamas (Baal Sulamo)
Vidinės toros studijų centras, vidinės Toros mokymo namai
  • אתה יוצר אור ובורא חשך עושה שלום ובורא את הכל ואלו כרית לי אוזן לשמוע אתה באהבת נפש לנצחיות ולא הראיתני איך עיניך צופיות מסוף העולם עד סופו דייני. בעל הסולם דייני. Tu (Kūrėjau) sukuri šviesą ir sutveri tamsą, darai taiką ir sutveri viską, ir jeigu Tu būtum man tik davęs išgirsti Tave su amžina sielos meile, bet nebūtum atvėręs man akių ir parodęs, kaip Tavo akys apžvelgia visą pasaulį nuo vieno galo iki kito – man užtektų ir tiek. (Baal Sulamas „Man užtektų ir tiek“).

Praktinė Halacha (Įstatymai) 

Adaro mėnuo ir „ארבע פרשיות“

I. M. Lav

 
 
 

Uždaryti užduotį


Šabatas החודש „Hachodeš“

Šį Šabatą yra laiminamas nisano mėnuo, jei roš-chodeš – savaitės viduryje. Būna, kad šis Šabatas sutampa ir su pačiu nisano mėnesio roš-chodeš.

Kodėl šis „Šabatas“ vadinasi החודש „Hachodeš“, tai yra „mėnuo“?

Pavadinimas atitinka pirmą žodį iš tos Toros ištraukos, kuri skaitoma šio Šabato metu kaip „maftiras“ (iš antro Toros ritinio). Ši ištrauka - 12-tas Šmot knygos skyrius: „Šis mėnuo – mėnesių pradžioje jums, jis pirmas jums iš visų metų mėnesių“. Apie visas priedermes, susijusias su Pesacho aukojimu – apie paaukojimo tvarką, Pesacho sederio struktūrą, apie macą ir marorą, apie „chameco“ draudimą ir t.t. - apie visa tai kalbama šioje ištraukoje. Jis įveda į pasiruošimo Pesachui atmosferą.

„Hachodeš“ Šabato „haftara“ paimta iš pranašo Jechezkelio knygos, 45 skyriaus: „Visi tautos žmonės...“ (pagal aškenazių tradiciją) arba „Taip pasakė Kūrėjas...“ (pagal sefardų tradiciją). Jei nisano mėnesio roš-chodeš sutampa su Šabatu, išimami trys Toros ritiniai - kaip ir per Šabatą „Škalim“, jei jis sutampa su adaro mėnesio roš-chodeš. Iš pirmo ritinio skaitoma savaitinė dalis, iš antrojo - apie paaukojimus Šabato ir roš-chodeš metu (Bemidbar 28), o „maftiras“ - ta ištrauka, kuri suteikė šiam Šabatui ypatingą pavadinimą.